Kary dla livestreamerek

Lokalny urząd podatkowy w Chinach ukarał dwie wpływowe livestreamerki kwotą ponad 90 milionów CNY (ponad 60 milionów złotych) za uchylanie się od płacenia podatków.

Biuro podatkowe Hangzhou we wschodniej prowincji Zhejiang odzyskało niezapłacone podatki i nałożyło opłaty za zwłokę, a także podwójną grzywnę w wysokości

  • 65,6 mln CNY (ok. 42,7 mln PLN) na Zhu Chenhui i
  • 27,7 mln CNY (ok. 18 mln PLN) na Lin Shanshan.

Zhu i Lin zarejestrowały dochód z osobistych wynagrodzeń jako dochód operacyjny swoich firm jednoosobowych w latach 2019-2020, naruszając przepisy podatkowe (różnica pomiędzy podatkiem dochodowym od osoby fizycznej i podatkiem dochodowym działalności gospodarczej). Proceder praktykowany przez obie livestreamerki ujawniono dzięki analizie Big Data – informuje urząd skarbowy z Hangzhou na swej stronie internetowej.

Inni livestramerzy w Chinach mogą spodziewać się kontroli urzędów skarbowych mających na celu ustalenie, czy proceder stosowany przez obie livestreamerki nie był powszechna praktyką w branży.

Kim są Zhu Chenhui i Lin Shanshan?

Obie livestreamerki pracują dla firmy Hangzhou Chenfan Clothing, założonej przez Zhu.

Zhu Chenhui

Zhu wychowała się w Wenzhou, mieście na południu prowincji Zhejiang. Jest uznawana za „influencerkę pierwszego pokolenia” – podówczas bazą pozyskiwania klientów dla sklepów internetowych był serwis WeiBo.

W 2011 roku, podczas studiów na Uniwersytecie Zhejiang Gongshang, wraz ze swoją koleżanką z klasy, Qian Yufan, Zhu otworzyła sklep internetowy z odzieżą damską. Dzieki działaniom na WeiBo (i nie tylko sklep rozrósł się do jednego z największych na Taobao.

W 2015 roku Zhu założyła firmę Chenfan, której jest dyrektorem generalnym i prezesem. Chiny usłyszały o niej, kiedy zaczęła spotykać się z Wang Sicongiem, synem założyciela Wanda Group, Wang Jianlina, jednego z najbogatszych ludzi w Chinach. Wanda Group, pierwotnie jeden z największych chińskich deweloperów, to obecnie jedna z dwudziestu największych firm w Chinach, prowadząca zdywersyfikowana działalność budowalna, usługową, rozrywkową.

Wang i Zhu rozstali się po roku, Zhu wyszła za mąż latem 2017 roku.

Lin Shanshan

Lin jest influencerką z doświadczeniem ponad 10 letnim Pierwotnie, tak jak Zhu, koncentrowała się na działalności na WeiBo, a od czasu pojawienia się w Chinach systemów livestreamingowych zaangażowała się całkowicie w ten rodzaj aktywności sprzedażowej. Jest obecnie główną livestreamerką firmy Chenfan, pełni w firmie również rolę dyrektorki do spraw marketingu.

O tym jakie obroty i zyski generuje dzisiaj livestreaming w Chinach może świadczyć wynik uzyskany w tym roku, w ramach tylko jednej akcji promocyjnej przez dwoje największych konkurentów Zhu. Otóż Li Jiaqi i Viya (o której pisaliśmy parokrotnie) w pierwszym dniu przedsprzedaży związanej z Dniem Singla sprzedali łącznie towary i usługi o wartości 19 miliardów juanów. To równowartość ponad 12 miliardów złotych.

P.S.

Tak dla zobrazowania – aktualna tabela stawek podatkowych obowiązujących w tym roku w Chinach w przeliczeniu na złotówki podłóg tabeli NBP z piątku 26.11.2021 (1,00 RMB = 0,654 PLN):
📌 0 – 23 544 = wolne od podatku
📌 23 544 – 94 176 = stawka 10%
📌 94 176 – 196 200 = stawka 20%
📌 196 200 – 274 680 = stawka 25%
📌 274 680 – 431 640 = stawka 30%
📌 431 640 – 627 840 = stawka 35%
📌 powyżej 627 840 = stawka 45%
Od naliczonych podatków można uzyskać liczne odliczenia.

Leszek B. Ślazyk

e-mail: kontakt@chiny24.com

© 2010 – 2021 www.chiny24.com

 » Read More

Powered by the Echo RSS Plugin by CodeRevolution.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *